Schoolorganisatie
Onderbouw
Thematisch werken met hoeken
De onderbouw bestaat uit de groepen 1 t/m 4 en kenmerkt zich door het werken met 'hoeken'.
Deze hoeken zijn ingericht met diverse materialen die de zintuiglijke ontwikkeling van kinderen stimuleren. Die ontwikkeling vindt impliciet plaats doordat kinderen de materialen in de hoeken verkennen en ontdekken via hun spel. In de kleuterbouwgroepen zijn standaard aanwezig: een bouwhoek, een constructiehoek, een zand- of watertafel, themahoeken, een verteltafel met boek, figuurtjes en attributen die in het boek een rol spelen, een huishoek, een knutselhoek, een spelletjes- en puzzelhoek, een schildershoek, een boetseer- of beeldende vormingshoek. Verder is er een lees/schrijfhoek, een ontdekhoek, een timmerhoek en een computerhoek. Niet alle hoeken zijn tegelijkertijd aanwezig.
Zintuiglijke activiteiten zijn principieel ingebed in functionele en voor kinderen zinvolle activiteiten waarin hun betrokkenheid tot uiting kan komen. Bij jonge kinderen is dit vooral in het spel. Als blijkt dat een kind een bepaalde functie onvoldoende ontwikkelt, zal de leerkracht daar extra aandacht aan besteden. Dit gebeurt door die activiteiten zoveel mogelijk in de context van spelactiviteiten te plaatsen en niet door ze in een geïsoleerde situatie te oefenen. Ook in de groepen 3 en 4 heeft een aantal hoeken nog een belangrijke plek. Uiteraard worden de activiteiten daarin aangepast aan de ontwikkelingsfase waarin de kinderen zich bevinden.
Bovenbouw
De bovenbouw bestaat uit de groepen 5 t/m 8.
In de bovenbouw wordt, net als in de onderbouw, gewerkt rondom thema's. De zogenaamde themahoeken zijn echter uit de klas verdwenen, waarbij de spelcomponent tijdens de verschillende activiteiten plaats heeft gemaakt voor activiteiten met een meer volwassen karakter.
Vanuit een vaste structuur wordt er thematisch gewerkt rond taal en wereldoriëntatie; eigen teksten, werkstukken, onderzoeksactiviteiten en presentaties zijn daarin belangrijke vaste onderdelen. De (spel)activiteiten zijn geplaatst in een sociaal-maatschappelijke context; handelingen en codes worden zoveel mogelijk volgens de ‘maatschappelijke’ regels uitgevoerd. Taal (lezen, schrijven, communiceren), rekenen en wiskunde, constructie, creativiteit, sociale vaardigheden; al dit soort aspecten zit in deze activiteiten verweven.
Team
Indeling groepen schooljaar 2024 - 2025
Groep | ma | di | wo | do | vr |
---|---|---|---|---|---|
1/2 A | Ingrid | Jesse | Ingrid / Jesse | Jesse | Jesse |
1/2 B | Kevser | Carolien / Kevser | Carolien / Kevser | Carolien | Carolien |
1/2 C | Anita / Janneke | Anita / Janneke | Anita | Anita | Anita |
1/2 D | Jesse | Linda | Linda | Linda | Linda |
3 A | Sharyl | Sharyl | Sharyl | Sharyl | Sharyl |
3 B | Mehtap | Mehtap | Mehtap | Mehtap | Mehtap |
4 A | Ineke | Ineke | Myrna | Ineke | Ineke |
4 B | Loubna/Maryska | Loubna/Maryska | Loubna | Loubna | Maryska |
5 A | Monique / Darko | Darko | Monique | Monique | Monique |
5 B | Mirjam | Mirjam | Mirjam | Mirjam | Mirjam |
6 | Emmy | Emmy | Tamara.D | Tamara.D | Tamara.D |
6/7 | Tamara | Tamara | Adriaan | Agnes / Adriaan | Agnes / Adriaan |
7 | Cielke | Cielke | Cielke | Cielke | Cielke |
8 A | Berna | Berna | Berna | Charlotte | Charlotte |
8 B | Charlotte | Charlotte | Joris | Berna | Berna |
(N.B. rooster onder voorbehoud - kleine wijzigingen mogelijk)
|
Teamleden met specifieke taken
Directeur (ma, di, woe, do) | Karin Beerepoot |
---|---|
Duo Directeur (ma, wo, do, vr) | Joris Weller |
Vakleerkracht bewegingsonderwijs (ma, di, vrij) | Marijke van der Horst |
Vakleerkracht bewegingsonderwijs (ma, do, vr) | Sjoerd Vlemmings |
Vakleerkracht muziek | Agnes van Veen |
Intern begeleider groep 1/2 (di, do) | Marijke Spaan |
Intern begeleider groep 3/4 (ma, di, wo, do) | Miriam Warringa |
Intern begeleider groep 5 t/m 8 (di, wo, do) | Karima Benaali |
Intern begeleider () | .... |
Schoolmaatschappelijk werkster (di, woe, do, vrij) | Esther Maalderink |
Orthopedagoog (ma) | Fleur Noom |
Kind en Motoriek (ma) | Ruben Hofman |
Administratief medewerkster (di, woe, do, vrij) | Marja Zeldenthuis |
ICT (di, vrij) | Tom Weijers |
Conciërge (ma, di, wo) | Candice de Vlugt |
Onderwijsassistent/LIO (wo, vr) | Adriaan Bronkhorst |
Onderwijsassistente () | Maryska van Oort |
Onderwijsassistente/LIO (..) | .... |
Onderwijsassistente (di, wo, do) | Marjolein Smeenk |
Onderwijsassistente (ma, di, wo, vr) | Anna-Maria Fernandes |
Onderwijsassistente (ma, wo, vr) | Pamela Minino |
Overblijf administratie/coördinatie (ma, di, do) | Yvonne van Leeuwen |
Brede school coördinator (ma, di, woe, do, vrij) | Kathy Harris |
Terug
Hechtelstraat 49
1066 KK Amsterdam
020 3468400
info@nulldevlaamsereus.nl